Смутито е здравословна и хранителна напитка, която обаче може да допринесе за натрупване на излишни килограми. Според специалисти в областта на храненето прекомерното „натоварване“ на напитката със здравословни съставки може повече да навреди, отколкото да бъде от полза. 
 
Те допълват, че идеалното смути се състои от 50% течност, в която се съдържа 25% плодов и 25% зеленчуков сок. Грешката на мнозина е, че добавят прекалено много съставки в напитките, които приготвят вкъщи. 
 
Специалистите препоръчват да ограничим плодовете до една порция, която се равнява на количеството от една чаша плод. Препоръчително е също така да се насочим към яркооцветените плодове, тъй като в тях се съдържат по-големи количества фибри. Не бива да се забравя, че плодовете също съдържат захар, затова с тяхната консумация също следва да се внимава. 
 
Ако към комбинацията от плодове и зеленчуци се добавят и ядки, има риск да се затормози организма. Ако решим да прибавим към смутито и масло, следва да премахнем част от плода. 
 
NEWS_MORE_BOX
 
Какво следва да избягваме да добавяме в смутито?
 
Ако го консумираме за закуска, можем да добавим още няколко съставки, като овес. По този начин ще останем сити за по-дълго. Когато обаче консумираме смути като междинно хранене или след тренировка, то трябва да бъде по-ограничено откъм съставки.
 
Следва да запазим парченцата от плодовете и зеленчуците, тъй като в тях се съдържат необходимите фибри
 
Много важно да се има предвид смутитата да не се превръщат в основна храна, тъй като това крие риск от недостиг на други ценни хранителни вещества като желязо, цинк. Едно смути на ден е напълно достатъчно.