Йодът е необходим за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Дефицитът на този елемент може да доведе до хипотиреоидизъм, гуша, както и до усложнения през бременността и раждането. 
 
Затова е важно да приемаме храни с богато съдържание на този елемент, за да удовлетворим ежедневната нужда на организма от 150 мкг йод. Ето от къде лесно можем да си го набавим...
 
Червени боровинки
 
Тези горски плодове са с богато съдържание на витамин C, витамин K и фибри, което ги прави ефективен и естествен метод срещу инфекции на пикочните пътища. В червените боровинки се съдържа още и йод. В количеството от 100 г могат да се открият 400 мкг от елемента. 
 
Хималайски соли
 
В тези соли може да открие по-голямо количество йод, в сравнение с йодираната сол. Половин грам хималайски соли осигурява 250 мкг йод. Затова е важно разумно да избираме солта, която консумираме. 
 
Картофи
 
Сготвените картофи не просто са с богато съдържание на йод, но и с ниско на калории. От един среден по големина сварен картоф можем да си набавим 60 микрограма йод. В допълнение към ползите им, картофите могат да помогнат и за отслабването. 
 
Прясно мляко
 
Консумацията на прясно мляко може да осигури не само калций и протеин, но и йод. Е вдна чаша се съдържат 56 мкг. 
NEWS_MORE_BOX
 
Сварени яйца
 
Те са богати на витамин А, протеини, калций и антиоксиданти. В едно средно голямо яйце се съдържат и 12 мкг йод, затова е препоръчително сварените яйца да са част от закуската ни.
 
Кисело мляко/извара
 
Изварата може да помогне в борбата със запека, както и да понижи риска от инфекции. Тя, както с киселото мляко, съдържа и йод. Препоръчително е да избираме такива продукти, които не са подсладени.