За качествата на омега-3 мастни киселини се говори често, за сметка на омега-6 мастните киселини. Омега-6 обаче също са важни за организма. Какви ползи носят те за здравето и как можем да си ги набавим?
 
Макар да са достъпни и под формата на хранителни добавки, те лесно могат да се набавят и от различни хранителни източници. 
 
Познати като здравословни мазнини, големи количества от омега-6 мастни киселини могат да се намерят в различни типове растителни масла като соево олио, олио от слънчоглед, царевица, памуково семе, зехтин. 
 
Въпреки че тези мазнини могат да бъдат добити от различни сушени плодове, има и някои видове ядки, които съдържат високи количества от тях. Сред тях са орехи, бадеми, бразилки орех и фъстъци. 
 
Има няколко вида семена, които могат да отговорят на ежедневната нужда на организма от омега-6 мастни киселини. Такива са слънчогледови, сусамови и тиквени семки. 
 
Омега-6 мастни киселини могат да се набавят още и от видовете риба като сьомга, скумрия и риба тон. Пилешкото месо също осигурява адекватно количество омега-6 мастни киселини.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Както за омега-3 се знае, че са полезни за здравето, за омега-6 е известно, че играят важна роля относно функционирането на организма. Въпреки че и двата вида мастни киселини са необходими за поддържане на добро здравословно състояние, съотношението между тях е важно за по-голямата им ефективност. 
 
Проучвания сочат, че е важно да не се прекалява с приема им, тъй като по този начин може да се окаже неблагоприятно въздействие на организма.