Здравословни са тези храни, които имат богато хранително съдържание, без добавена захар. Консумацията на разнообразие от здравословни храни е най-добрият начин да се набавят жизненоважните вещества на организма. Може да направите ежедневния си хранителен режим здравословен и балансиран като добавите някои от следните храни. 
 
Спанак. Той е сред храните с най-високо съдържание на хранителни вещества, а в същото време съдържа и малко калории
 
Спанакът е източник на растителните омега-3 мастни киселини и фолиева киселина, които помагат за намаляване риска от сърдечно заболяване и остеопороза. Фолиевата киселина до известна степен понижава сексуалните проблеми, свързани с възрастта. 
 
Кисело мляко. То подпомага имунната система. Осигурява протеин, калций и ключови витамини, които поддържат здравето на костите и метаболизма. Киселото мляко съдържа пробиотици, които са полезни за храносмилателната система. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Моркови. Повечето оранжеви, червени или жълти зеленчуци и плодове съдържат картиноиди – мастноразтворими съединения. Те се свързват с намаляване риска от различни видове рак, а също така и от тежки възпалителни състояния като астма и ревматоиден артрит
 
Зърнени култури. Те са сред най-добрите вегетариански източници на протеини. Богати са на антоцианин – антиоксидант, за който е доказано, че подобрява мозъчната функция. Зърнените култури са богати още на фибри, желязо и витамин B, които играят основна роля в метаболизма.