Учените от известно време са наясно, че мазнините в зеленчуци като маслините, както и тези в риби като сьомга, всъщност могат да предпазят от развитие на сърдечни заболявания
 
Сега става ясно, че дори и наситените мазнини, които се намират в средна пържола или плочка масло – врагове №1 и №2 могат да имат благоприятни ефекти върху организма.
 
Наситените мазнини, които се намират в необработените храни като риба, месо, сирене, мляко, могат да бъдат полезни за сърцето. При скорошен анализ на близо 80 различни проучвания, чийто данни са публикувани в Annals of Internal Medicine, се открива, че консумацията на наситени мазнини не повишава риска от сърдечно заболяване
 
Наситените мазнини отдавна се сочат като основен виновник за нарушенията на сърцето, като повишават нивата на „лошия“ LDL холестерол. Авторите на проучването обаче твърдят, че връзката между мазнините, холестерола и заболяванията, по отношение на сърцето, е по-комплексна, отколкото се смята и че нивата на холестерола са само един от рисковите фактори. 
NEWS_MORE_BOX
 
Що се отнася до холестерола, експертите смятат, че нивата на „добрия“ холестерол са по-важни от тези на „лошия“. В допълнение, проучването сочи, че в сравнение с въглехидратите, наситените мазнини са по-добри в покачване нивата на „добрия“ холестерол и намаляване нивата на триглицеридите в кръвта. 
 
Учените обясняват, че естествените мазнини са не просто полезни, но и жизненоважни за цялостното здраве. Ключовата дума обаче е „естествени“, което означава необработени мазнини. За предпочитане са органични продукти, без хормони и антибиотици. 
 
Експертите акцентират, че данните от проучването не са извинение за наблягане на чипсове, бисквити и понички, тъй като те носят основно вреди за цялостното здраве.