Дебатът около полезните и вредните за здравето мазнини се води от дълго време и изглежда, че няма скоро да утихне. Според данни на скорошно проучване съветът да ограничим консумацията на масло, сметана, сирене и други видове пълномаслени млечни продукти е грешен. 
 
Британските изследователи смятат, че хранителният режим, който е с богато съдържание на такива продукти, всъщност може да намали риска от затлъстяване. Те допълват, че най-естествените и богати на хранителни вещества храни, като яйца, месо, риба, млечни продукти, ядки, семена, маслини, авокадо, съдържат наситени мазнини
 
Авторите на проучването поясняват още, че наситените мазнини не водят до развитие на сърдечносъдово заболяване, а млечните продукти дори защитават сърцето
 
Според британския специалист в областта на храненето – Сара Флауър, тези твърдения не бива да са причина да консумираме всякакви продукти, съдържащи наситени мазнини, като чипсове и понички. 
 
Тя подчертава, че данните от проучването се отнасят за консумацията на „истински“ храни и полезни мазнини. Мазнините са изключително важни за целия организъм, включително и за мозъка
 
Наситените мазнини са естествено твърди в условията на стайна температура и в най-големи количества се намират в животинските продукти, като меса и млечни продукти. Затова те се откриват в шоколад, сирене, сметана, майонеза. 
NEWS_MORE_BOX
 
Когато се консумират в прекомерни количества, наситените мазнини могат да причинят покачване нивата на „лошия“ холестерол, който е сред основните виновници за развитието на сърдечносъдови заболявания. Свързват се също така и с ракови болести и затлъстяване
 
Специалистите поясняват, че консумацията на месо от животни, чиито хранителен режим включва високо съдържание на нишесте, може да доведе до нездравословно съотношение на мазнините
 
Затова е препоръчително да се консумират и храни като мазни риби, ядки, семена, заедно с много зеленчуци. По този начин хранителните вещества се използват по начин, който позволява оптимално функциониране на организма.