Британски лекари разкриват, че намаляването на солта е не просто полезно, то е най-полезно за хората над 60 години.

 

Приемът на големи количества сол повишава кръвното налягане, което от своя страна увеличава риска от инфаркт и инсулт. Група британски здравни експерти правят изчисления върху приема на сол и честотата на сърдечносъдовите инциденти.


 

Те установяват, че намаляването на приема на сол до горната граница от 6 грама на ден след 60-годишна възраст понижава риска от инфаркт с 31% и от инсулт с 24% - повече, отколкото при всяка друга възрастова група.

 

Според изследователите много пациенти имат желанието на постигнат такъв прием, но проблемът е, те не знаят колко сол има в храната им, тъй като солевото съдържание не се означава върху етикетите на повечето продукти. Повечето производители означават само съдържанието на натрий, което заблуждава потребителите, защото солта представлява натриев хлорид, в който натирят е само относително малка част. В друго проучване, проведено от същия екип в лондонска клиника, лекарите установяват, че едва 13% от анкетираните приемат по-малко от 6 грама сол на ден, въпреки, че огромното мнозинство от участниците са убедени, че храната им не съдържа почти никаква сол.

 

Избягването на допълнителното осоляване на храната е добро начало, още повече, че повечето полуфабрикати съдържат предостатъчно сол сами по себе си. За да не се подведем по трика с означаването само на натрия върху етикетите, трябва да знаем, че е редно да купуваме храни с по-малко от 0,2 грама натрий на 100 грама продукт. Трябва напълно да избягваме продуктите, съдържащи повече от 0,5 грама натрий на 100 грама продукт. Пак напомняме, че натрий и сол са две различни неща. Именно натрият, впрочем, е отговорен за повишаването на кръвното налягане.