Известно е, че нахутът е източник на редица полезни за организма вещества. Как обаче той се отразява върху здравето, кои са ползите, които носи?
 
Хранителните вещества като желязо, фосфор, магнезий, манган, цинк и витамин К, които се съдържат в нахута, допринасят за изграждането и поддържането на структурата и здравината на костите
 
Въпреки че фосфатът и калцият са важни за костната структура, техният баланс е необходим за минерализацията на костната тъкан. Приемът на прекомерни количества фосфат и твърде малко калций може да доведе до загуба на костна маса. 
 
Изграждането на костите също така изисква и минерали като манган, желязо и цинк, които имат решаваща роля в произвеждането на колагена
 
Ниският прием на витамин К се свързва с повишен риск от костна фрактура. Адекватният прием на витамина е важен за доброто здравословно състояние, тъй като той подобрява усвояването на калция.
NEWS_MORE_BOX
 
Ниският прием на натрий е от съществено значение за понижаване нивата на кръвното налягане. Повишеният прием на калий обаче може да се окаже също толкова важен в това отношение, поради свойството му да разширява кръвоносните съдове.
 
Количеството от една чаша нахут осигурява 50% от необходимият дневен прием на калий, който според специалистите е 4700 мг.
 
Поради високото съдържание на фибри, витамин C, витамин B-6 и калий, съчетано с липсата на холестерол, нахутът е изключително полезен за здравето на сърцето. 
 
Фибрите понижават нивата на холестерола в организма, като по този начин намаляват и риска от развитие на сърдечносъдово заболяване.