Трето правило: Престанете да пресмятате калории!


Не ви ли прави впечатление, че количеството килокалории, които се препоръчват за един ден на една жена, или на един мъж, са доста много. Ако започнем да се успокояваме с това, че не сме надхвърлили тази норма, вероятността не само да не отслабнем, но да напълнеем е огромна.

 


Необходимото количество калории за всеки организъм е различно и зависи от куп фактори като възраст, пол, физическа активност и пр. Постоянното пресмятане на калориите си е направо обсесия, която няма да ни доведе до нищо добро. Фокусът на усилията ни трябва да е другаде, ако търсим желани резултати. И той трябва да бъде насочен не към количеството на погълнатите калории от храна, а към качеството на продуктите, които даваме на тялото си. 


Между сандвича с две филии бял хляб, маргарин и дебело парче кашкавал и резен бекон и препечените пълнозърнести филийки с пастет от авокадо и яйчен жълтък може да няма съществена разлика в калориите, но кое според вас е по-здравословно? А кое ще ви държи сити по-дълго? Разбира се, белият хляб далеч по-бързо ще се усвои от организма, мазният кашкавал ще натовари стомаха и, въпреки че ще се чувствате първоначално по-тежки, ще изгладнеете по-бързо, отколкото с алтернативната закуска. 


Много е важно при храненето си да не приемате „празни калории“ – почти всички пакетирани храни са богати на тях, всичко, което е с набухватели, есенции, оцветители, е всъщност да ви примами и излъже с вкус, бъркайки в джоба и нарушавайки здравето ви в дългосрочен аспект. Продуктите не само с рафинирана бяла захар, но и съдържащите предимно прости въглехидрати също не са "изгодна партия".


Помислете и дали е разумен изборът да се задоволите на хапване с уж здравословния пакетиран бар за 150-200 ккал и през час по-късно да отваряте хладилника, вместо да се наситите на един здравословен обяд от парче риба на скара и богата салата, които да ви държат тонизирани за следващите 3 часа?!


Текстът е изготвен на база препоръките на диетолога Laura Burak, MS, RD

 

Към първите две правила за щастливо отслабване