Ако внимателно подбирате храните, които консумирате, отговорът е „да“. Четете внимателно етикетите на храните. Това е единственият начин, по който можете да проверите какво се съдържа и по какъв начин са обработвани тези продукти.

 

Избирайте продукти без добавена захар и такива с ниско съдържание на готварска сол и нездравословни мазнини. Информирайте се за какво да следите и как да разчитате етикетите на хранителните продукти.


 

Предпочитайте замразени плодове и зеленчуци пред ултра-обработените им варианти. Те са удобни и на достъпни цени и могат да бъдат също толкова полезни както и пресните плодове и зеленчуци. Отново прочетете етикета и следете за количеството сол и добавени захари. Изберете продукта с най-малко допълнителни съставки.

 

Бъдете внимателни с храната, която си поръчвате в ресторанти. Избирайте проверени ресторанти, в които се готви здравословни и не се прибягва до използването на нездравословни продукти и методи на кулинарна обработка. В днешно време има много начини, по които могат да се проверят ресторантите и техният маниер на работа. Не наблягайте много на сосове и дресинги. Това са продукти, които не могат да се причислят към здравословните храни.

 

Ограничете до минимум ултра-обработените храни. Едно от решенията е да готвите повече храна у дома. Не е необходимо да сте главен готвач, за да сготвите вечеря за любимия човек и семейството си. Намерете своите рецепти и започнете да готвите. Дори и продуктите, които използвате да не са първо качество, готвейки у дома вие знаете как сте приготвили храната и че в нея няма нищо нездравословно. Тя пак е обработена, но по начин, който няма да навреди на здравето ни.

 

Заменете високообработените храни с по-малко обработени. Например: вместо да купите готов сос за салата Цезар, пригответе си го вкъщи. Заменете сладкиша след обяд с купа пресни плодове. Заменете всички междинни закуски (от типа вафла, гризини, солети, бисквитки) с пресни плодове и зеленчуци или с домашно приготвени сладки.

 

Ако имате тази възможност, отглеждате си плодовете и зеленчуците сами. За жалост в големия град това е почти невъзможно за това можете да пробвате с отглеждане на пресни подправки. Децата ще бъдат очаровани от това, че те сами са отгледали нещо, което после могат да изядат.