Мазните храни също могат да допринесат за отслабването ни. Не ви се вярва? Тогава какво ще кажете за ядките?

Ядките в действителност са богати на мазнини, но същевременно се включват в почти всички хранителни режими, целящи редуциране на теглото. Научно изследване на Калифорнийския университет даже доказва, че хапването на шепа ядки на седмица намалява риска от метаболитен синдром със 7%.

Редовното хапване на ядки понижава и риска от наднормено тегло и затлъстяване. Не всички ядки обаче имат предпазващ от него ефект. Четири вида са тези, които ни помагат да запазим фината фигура – бадеми, кашу, орехи и шам-фъстък. В тази група не попадат обикновените фъстъци, за които няма подобни данни.

Между 50 и 75% от хранителните вещества в ядките са мазнини, въпреки това те са полезни и имат роля за редуцирането на тегло. Това се дължи на изобилието от други полезни вещества, белтъчини и фибри, които реално ни зареждат за дълго с енергия и предотвратяват появата на вълчи глад.
 
Ядките са отличен източник на витамин Е, магнезий и други ключови за метаболизма фитосъединения.

Те са богати на мононенаситени мастни киселини, които помагат за контрола на холестерола. Допринасят и за повишаване синтеза на хормони, които участват в регулирането на концентрацията на глюкоза в кръвта и отделянето на инсулин.

NEWS_MORE_BOX



Изследване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition доказва, че ядките нямат негативен ефект върху талията ни, а напротив ни предпазват от наддаването на тегло, характерно за напредването на възрастта, и конкретно натрупването на мастни депа.


Хранителният режим на хапващите ядки е по-здравословен, тъй като те изместват други обикновено преработени вредни храни.

В проучването участват 60 души на средна възраст, при които се отчита повишен риск от развитие на диабет и сърдечносъдови заболявания. Те са разделени на две групи, като режимът на едната включва прием на 60% въглехидрати, 15% белтъчини и 25% мазнини. 20% от калорийния прием на другата се осигурява от консумация на ядки, конкретно шам-фъстък.

След шест месеца при доброволците от втората група се отчита намаляване на обиколката на талията с 2 см, спад на общия холестерол с 15 единици и подобряване нивото на кръвна захар. Освен това се установява по-малка изява на възпалителни процеси в организма.



Харвардски учени пък пресмятат, че консумацията на ядки ежедневно понижава риска от преждевременна кончина.