Проучване установи, че консумирането на морски дарове и мазна риба може да допринесе за по-добра памет. В продължение на шестмесечен период 176 здрави възрастни хора са приемали омега-3. Според резултатите мъжете са имали 15% подобрение на паметта, а жените – 7%.


Водещият автор на проучването професор Уелма Стоунхаус от университета Масей в Нова Зеландия твърди, че чрез прием на рибено масло и консумиране на мазна риба и морски дарове, са подобрени когнитивните функции, които са важни за извършване на ежедневни дейности като служебни дейности, шофиране, учене, спортни занимания и т.н. Тъй като тялото не може ефективно да произведе мастни киселини, те трябва да се набавят чрез храната.


Сред рибите, които са най-богати на омега-3, са херингата, сьомгата, скумрията, сардини, аншоа и други. Повечето от тях са чудесни източници и на протеини, магнезий, селен, калций, калий, ниацин, витамин В12. Важно е да се отбележи, че тези риби запазват свойствата си и са полезни в задушен или печен вариант, но не и изпържени.



Редовното консумиране на риби с голямо съдържание на мастните киселини има дългосрочни ползи за психичното здраве, тъй като според проучвания хората, които ядат риба, имат по-добри показатели, свързани с познанието и паметта. Мастните киселини са жизненоважни за поддържането на нормалната мозъчна функция през целия живот.


Смята се, че омега-3 киселините може да бъдат ключов фактор за предотвратяване болестта на Алцхаймер, една от най-често срещаните форми на деменция, която се характеризира с намаляване на умствените способности като памет например. От друга страна, ниските нива на омега-3 са свързани със загуба на паметта и болестта на Алцхаймер. При по-възрастните хора по-ниските нива на мастните киселини водят до ускорено стареене на мозъка.

 

Омега-3 са есенциални мастни киселини, които са важна част от здравословното и балансирано хранене и са необходими за правилното изпълнение на мозъчните функции и нервната система. Освен за паметта и мозъка, омега-3 оказват положително влияние върху кръвното налягане, здравето на сърцето и психичното здраве.