Маслините съдържат високи количества от мононенаситените мастни киселини - олеинова киселина, които допринасят за понижаване нивата на кръвното налягане, холестерола и риска от сърдечносъдови заболявания. 
 
Тези качества на олеиновата киселина се дължат на свойството да предотвратява окислението на „лошия“ LDL холестерол по стените на артериите – една от основните причини за сърдечен удар. Ползите на маслините обаче далеч не спират дотук...
 
Редица проучвания установяват, че противовъзпалителните микронутриенти и антиоксиданти, които се намират в маслините, са от основно значение за предотвратяването на нарушения, свързани с костите, като остеопороза.
 
Полифенолите помагат за повишаването на остеокалцина – протеин, който е нужен за формирането на костите. 
 
Маслините съдържат омега-3 мастни киселини, които защитават очите от развитие на макулна дегенерация, както и от синдрома на "сухото око". Те помагат и за оттичането на вътреочната течност, което намалява риска от повишено вътреочно налягане и глаукома
NEWS_MORE_BOX
 
 
Витамин А, който също се съдържа в маслините, подобрява нощното зрение и предотвратява очни заболявания като катаракта
 
Маслините са отличен източник на диетични фибри. Количеството от една чаша доставя на организма почти 20% от препоръчителния дневен прием. Фибрите подобряват функцията на храносмилателната система като регулират процеса на дефекация. 
 
Те са полезни още и за поддържане на здравословно тегло, тъй като оставят усещането за ситост за по-дълго време.