Марулята, салата, често присъстваща на трапезата ни през пролетта, е богата на фитонутриенти и други съставки с антиоксидантно действие, които ни предпазват от развитието на различни заболявания. 

 
Известно е, че консумацията на плодове и зеленчуци, богати на флавоноиди, помага за намаляване на риска от високо кръвно налягане и защитава от развитие на сърдечни заболявания и рак.
 
Пресните листа на салатата са добър източник на витамин А и бета каротин. Те са необходими за поддържането на здравето и са от съществено значение за зрението. Витамин А е важен за кожата. Наскоро проведено проучване показа, че приемът на витамина може да намали риска от развитие на меланом.
 
Според други изследвания съдържанието на каротиноида зеаксантин в марулята помага в предпазването от развитие на възрастово-обусловена катаракта. 
 
Освен това марулите са насищащи и могат да се прилагат при хранителен режим, целящ отслабване.
 
Салатата е богат източник на витамин К, който участва в изграждането на костната тъкан, а дефицитът му е причина за намалена костна плътност. 
NEWS_MORE_BOX
 
Учени установяват, че консумацията на салата от зелени листни зеленчуци всеки ден намалява наполовина риска от фрактури на костите.
 
Поддържането на стабилно ниво на витамина в организма е от значение и при профилактика на инсулта. Установена е и ролята му при болест на Алцхаймер. Смята се, че помага за ограничаване на невронално увреждане в мозъка.
 
Пресните листа на салатата съдържат и фолати, витамин С, както и минерали, като желязо, калций, магнезий и калий, които са от съществено значение за метаболитните процеси в организма. 
 
Редовната консумация на маруля има положителен ефект за предпазването от остеопороза, анемия, сърдечносъдови заболявания и рак, обобщават учени.