Има много различни видове манго, които варират по цвят, форма, вкус и големина. Докато цвета на кожата на плода може да бъде зелен червен, жълт или оранжев, месестата му част е най-вече златистожълта. 
 
Този плод със сладък и мек вкус съдържа и повече от 20 различни витамини и минерали
 
В количеството от една чаша нарязано манго могат да се открият 100 калории, 1 г протеин, 0,5 г мазнини, 25 г въглехидрати. Това количество от плода осигурява 100% от препоръчителния дневен прием на витамин C, 35% от нужния за деня витамин A, 20% от нужната дневна доза фолиева киселина, 10% - витамин B6, както и 8% от необходимите за деня витамин K и калий. 
 
Консумацията на манго също така набавя известно количество мед, калций и желязо в хранителния режим, както и някои антиоксиданти като зеаксантин и бета-каротин
 
Зеаксантинът подпомага за филтрирането на вредната синя светлина, излъчвана от екраните на различните устройства. Поради тази причина се смята, че има защитна роля по отношение на здравето на очите и развитието на макулна дегенерация
NEWS_MORE_BOX
 
Изследователите твърдят, че хранителният режим с богато съдържание на бета-каротин може да подпомогне в превенцията на рак на простатата. Има данни, че може да бъде от ползва и срещу рак на дебелото черво
 
Ниският прием на витамин K се свързва с повишен риск от костни фрактури. Адекватният прием на витамина се постига с консумация на плодове и зеленчуци и е важен за подобряване на калциевата абсорбция за оптимално костно здраве. 
 
Поради съдържанието на фибри и вода, консумацията на манго може да предотврати запека и да подпомогне здравето на храносмилателния тракт.