Мандарините са плодове, които са подходящи за консумация, когато спазваме по-нискокалоричен хранителен режим, но също така са и ценен източник на минерали и антиоксиданти, които имат полза за здравето.

 

Добър избор при нискокалорична диета


Мандарината има ниско съдържание на мазнини и протеини. Това е плод с ниско калорично съдържание, което я прави много подходящ избор за диетата при хора, които се стремят към отслабване и контрол на телесното тегло. Тя съдържа главно въглехидрати. Те се асимилират до захари, които бързо осигуряват енергия на тялото.

Помагат при умора

Мандарините са ценен източник на витамин С. Консумацията на мандарини помага за стимулиране на имунната система и е ценен елемент при борбата с умората, която настъпва при смяна на сезоните.

 

Източник на антиоксиданти

Мандарината е богата на флавоноиди - антиоксидантни компоненти, които помагат в борбата срещу свободните радикали, отговорни за стареенето на кожата и развитието на множество заболявания. Счита се, че ценните съставки в мандарините биха могли да предотвратят някои видове рак. Консумацията на цитрусови плодове намалява риска от рак на устната кухина, фаринкса и храносмилателния тракт благодарение на съдържащите се в тях антиоксиданти. Мандарините съдържат и каротеноиди, които стимулират производството на костни клетки и стимулират усвояването на калций, ето защо те са отлична храна за здравето на костите. Те имат противовъзпалителен ефект благодарение на съдържанието на флавоноиди.

Профилактика на сърдечносъдови заболявания

Ниското съдържание на фибри, което в допълнение към полезното действие на разтворимите фибри, ги прави полезни за регулиране на нивата на холестерола и триглицеридите в кръвта. По този начин консумацията на мандарини допринася за предотвратяването на сърдечносъдови заболявания и ограничава риска от атеросклероза. Благодарение на разтворимите фибри, които съдържат, мандарините благоприятстват храносмилането и намаляват риска от храносмилателни разстройства.

Източник на минерали и микроелементи

Мандарините са богати на йод, който е от важно значение за здравето и функциите на щитовидната жлеза. Ценен източник са на калций, който поддържа здравето на костите и зъбите. Освен това, съдържат и калий, който е важен за електролитния баланс и за здравето на сърцето.

 

 

Референции:

https://www.passeportsante.net/fr/Nutrition/EncyclopedieAliments/Fiche.aspx?doc=mandarine