Високите нива на витамин С, който е важен за мъжката плодовитост, както и богатството на магнезий – важен компонент за производството на тестостерон, правят малините една от най-препоръчителните храни в помощ на зачеването. 
 
Мощните антиоксидантни способности, които се обуславят основно от огромните количества витамин С в малините, препазват сперматозоидите от оксидативен стрес. Тазгодишно проучване на американската лаборатория Lawrence Berkeley акцентира върху група полово зрели мъже и установява, че мъжете с най-висок прием на витамин С имат 20% по-малко ДНК увреждания на сперматозоидите си, спрямо тези с нормален прием на витамин С.
 
При жените пък, по-високите концентрации на антиоксиданта намаляват значително риска от спонтанен аборт. 
 
Но полезността им не се ограничава само в полето на фертилността. Според д-р Уилсън, водещ експерт в диетологията и репродуктивната медицина, една шепа малини предлагат повече витамин С от 173 гроздови зърна и макар да не са „супер храна”, малините имат невероятно витаминово богатство, комбинирано с уникален гликемичен индекс: най-ниският сред всички познати плодове. Гликемичният индекс (ГИ) отразява скоростта, с която богатите на въглехидрати храни се отразяват на отделянето на инсулин от Лангерхансовите острови на панкреаса и съответните нива на инсулин в кръвта след хранене. В съвременната диетология консумацията на храни с нисък гликемичен индекс е основен елемент на успешната диета.
NEWS_MORE_BOX
 
Това означава, че захарта от плода се обсорбира бавно и поетапно от тялото, без да се натрупва като излишни мазнини. В съчетание с високото съдържание на фибри, малините се превръщат в храна подходяща за контрол над глада засищаща само с няколко калории.
 
Спрямо Ориентировъчния дневен прием (ОДП), 120 г малини съдържат: витамин С – 53,7% от ОДП; манган – 41%; фибри – 31,9%; витамин К – 11,9%; омега-3 мастни киселини – 6,2%; мед – 5,5%; калории – 3% или едва 63 калории на чаша малини.