За маковото семе обикновено се мисли като за средство за декорация или като добавка към различни дресинги. То не само има мек вкус, който го прави подходящо за различни ястия, но съдържа и ценни хранителни вещества, които са полезни за здравето. 
 
Семената от мак са с богато съдържание на диетични фибри – вид въглехидрати, които могат да се открият в растителните храни. В количеството от 2 супени лъжици маково семе се откриват 3,4 г диетични фибри. Това е около 14% от препоръчителното дневно количество за жените и 9% за мъжете. 
 
Фибрите оставят усещането за ситост за по-дълго, предотвратяват запека, но също така са полезни и за намаляване нивата на „лошия“ холестерол в кръвта. Хранителният режим с богато съдържание на фибри подпомага здравето в дългосрочен аспект, като намалява риска от развитие на диабет тип 2
 
Маковото семе е и отличен източник на калций и мед – два есенциални минерала. Количеството от 2 супени лъжици осигурява 253 мг калций и 286 мкг желязо. Това респективно се равнява на 25% и 32% от препоръчителния дневен прием на калций и натрий
NEWS_MORE_BOX
 
Калцият е познат с полезната си роля по отношение на здравето на костите и функцията на нервната система. Медта поддържа здравето на съединителната тъкан, укрепва костите и защитава ДНК от увреждане. 
 
В малките черни семена могат да се открият още фосфор и магнезий. Фосфорът, в комбинация с калция, е полезен за костната тъкан, докато магнезият подпомага формирането на колаген. Този протеин предпазва костите от увреждания. 
 
Консумацията на 2 супени лъжици маково семе осигурява 153 мг фосфор, което се равнява на 22% от препоръчителния дневен прием. Същото количество доставя н65% от нужното дневно количество магнезий за жените и 51% за мъжете.