Използването на кориандър влияе не само на вкусовите качества на храната, но и благоприятства здравето. Количеството от ¼ чаша кориандър – около 4 г, съдържа 1 калория, 0 г мазнини, 0 г въглехидрати, 0 г протеини. Същото това количество осигурява 2% от дневната нужда на организма от витамин C и 5% от необходимия витамин А.
 
Растението съдържа още и витамин К, както и малки количества фолиева киселина, калий, манган и холин. В кориандъра могат още да се намерят антиоксиданти като бета-каротин, бета-криптоксантин, лутеин и зеаксантин. 
 
Благодарение на високото съдържание на антиоксиданти, маслото, извлечено от листата на кориандъра, има свойството да потиска нежеланите окислителни процеси в организма. Когато се добави към друга храна, забавя или предотвратява развалянето ѝ. Листата на растението имат и антибактериален ефект срещу салмонела. 
 
По време на лабораторни изследвания се установява, че кориандърът предотвратява натрупването на олово в организма, което навежда експертите на мисълта, че може да бъде полезен в борбата с токсичността, причинена от олово и други тежки метали. 
 
Благодарение на тези си свойства, кориандърът е обект на изучаване отстрана на учените като начин за естествено пречистване на водата. Поради същата причина, растението е намерило място в напитки за детоксикация
NEWS_MORE_BOX
 
Трябва да се използват само листата на кориандъра, като се отделят стъблата. Друга важна особеност - кориандърът трябва да се реже с остър нож, иначе се губи част от вкуса му. 
 
Специалистите напомнят, че хранителният режим е от изключително значение за предотвратяване на заболяванията и поддържането на добро здраве. Препоръчително е да се консумират разнообразни храни, вместо фокусът да пада само върху определени продукти.