Консумацията на продукти, които съдържат твърде малко протеини, ни стимулира да се чувстваме вечно гладни и да прибягваме към нездравословни храни, показва международно изследване.

 

 


Приемът на достатъчно месо, риба, яйца и ядки може да спомогне за смъкването на един килограм месечно, смятат експертите.

 

 

Установява се, че хранителният режим на хората, които похапват повече, включва само 10% протеини. „Лакомниците“ консумират 260 калории повече на ден, отколкото хората, при които общата консумация на протеини е 15%.

 

 

Не само, че тези хора консумират повече храна, но 70% от допълнителните калории са приети между основните хранения, а не по време на хранене.

 

 

Повишаване потреблението на протеини до 25% - както се препоръчва в диетата на Аткинс - не се оказва полезно за спиране на прекомерното хранене, констатират учените от Кеймбриджкия университет и университета в Сидни.

 

 

Изследването включва 22 доброволци, на възраст между 18 и 51 години, с нормално тегло.

 

 

Участниците консумират предимно кифла за закуска, риба със салата за обяд, говеждо месо, баница или спагети със зеленчуци и десерт за вечеря. Консумацията на мазнини остава постоянна - 30% от общото количество калории в едно хранене, но количеството въглехидрати е променено - 45-50 или 60% на хранене.

 

 

Доброволците правят едни и същи активности и упражнения - един час разходка на ден, за да се избегне прибягване до храна от скука или стрес.

 

 

NEWS_MORE_BOX

 

Хората, които консумират 10% протеини на ден, приемат средно допълнително 1036 калории в продължение на четири-дневен период, в сравнение с тези, които консумират 15% протеини.

 

 

Оказва се, че доброволците, които приемат по-голямото количество протеини, изпитват по-малко глад 2 часа след края на храненето, в сравнение с приемащите 10% протеини.

 

 

Резултатите показват, че хората имат особено силен апетит за протеини, и когато съотношението им в храненето е ниско, този апетит може да стимулира прекомерен прием на енергия, казва водещият автор Алисън Гросби от Университета в Сидни.

 

 

За загубата на тегло, диетолозите препоръчват храненето да включва 1/4 протеини, 1/4 въглехидрати и другата половина - зеленчуци.

 

 

Изследването е публикувано в сп. PLoS One.