Следващият nът, когато се сблъскате с тежест в стомаха и дискомфорт след хранене, замислете се за типа на храната, която сте консумирали. От ключово значение е какви храни сте комбинирали едновременно в менюто си, но не по-маловажно е количеството им.

 

Правилното комбиниране на храните е важно за бързото и пълноценно усвояване на хранителните им съставки, но дори основните принципи на комбиниране на продуктите може леко да се пренебрегнат, ако количеството на храната е съобразено с моментните нужди на организма. Сред последните тенденции в здравословното хранене е честият прием на храна, но в малки дози.


 

Минимализъм в храненето – това е ключът към лекотата в стомаха след хранене според модерните схващания.

 

Диетолозите съобщават, че придържането към правилното комбиниране на храните и приемът на малки порции от продукти, които не възпрепятстват взаимно усвояването си, е ключ към здравословния начин на живот. В дългосрочен план такъв режим неизменно дава резултати за подобряване на енергийния баланс на тялото, улесняване на храносмилането, постигането на трайна лекота и тонус.

 

От значение е не само минимализма на храненето, но и удачното комбиниране на течностите и храните. По-малкото количество на порционите позволява едновременен прием на вода, който стандартно е нежелателен при по-обилно хранене, защото разрежда смилателните сокове и забавя метаболизма. Ако порцията храна е по-малка, тя ще се преработи и усвои много по-лесно, независимо дали й акомпанира чаша вода, сок или друга напитка.

 

Този модел на хранене се посочва като оптимален за стандартния режим на живот на съвременния човек, при липса на сериозна и ежедневна двигателна активност. Едва в случаите, когато се случи да изразходваме повече енергия, или да имаме нужда от повече такава, може да се разчита и на по-сериозно хранене, но отново с умело комбиниране на храните. Принципите тук са прости:

 

NEWS_MORE_BOX

 

  • Въглехидрати и мазнини може да се смесват;
  • Протеини и въглехидрати е лоша комбинация за едновременен прием;
  • Плодовете се консумират самостоятелно, по възможност преди ядене;
  • Зеленолистните зеленчуци вървят с всичко;
  • Многото вода по време на хранене пречи на храносмилането;

 

Съблюдаването на правилните комбинации при подбор на храните в менюто е гарант за по-успешно храносмилане с ползване на всички полезни вещества, които продуктите съдържат. Това ще бъде факт дори когато порциите са по-малки, а храненето по-редовно. В тези случаи ще се подсигури и оптимална възможност за работа на храносмилателната система за превенция на тежестта и дискомфорта в стомаха след ядене.