Смятате, че пресните плодове и зеленчуци съдържат повече хранителни вещества, в сравнение със замразените или консервираните? Помислете отново. 
 
Ако нямате възможност да отглеждате своя продукция, която да консумирате, докато е още прясна, може да замразите или консервирате плодове и зеленчуци. Те могат да бъдат толкова полезни, колкото и пресните, а в някои случаи дори и повече, показва проучване. 
 
Учените обясняват, че масово се шири идеята, че ако плодовете и зеленчуците не са пресни, те не могат да осигурят нужните хранителни вещества. Експертите апелират хората да консумират по-големи количества плодове и зеленчуци, независимо дали те са пресни, замразени или консервирани
 

Ликопен и витамин C 

Кристин Брух от Университета на Дейвис, Калифорния обяснява, че са установени случаи, при които консервираните и замразени зеленчуци превъзхождат пресните по отношение на полезни вещества. Такъв е случаят с доматите и ликопена.
 
Ликопенът е картеноид, който се намира в доматите и за който се смята, че предпазва от сърдечносъдови заболявания и дори от някои видове рак. Оказва се, че пресните домати съдържат по-малко от картеноида, в сравнение с консервираните. 
NEWS_MORE_BOX
 
Според друго проучваме, чийто данни са включени към това на изследователите от Дейвис, доматеното пюре съдържа повече от шест пъти повече ликопен, в сравнение с пресните домати. 
 
Проучване от края на 1990 г. предполага, че пресните зеленчуци като зелен боб и спанак губят около 75% от съдържанието си на витамин C, когато биват съхранявани в хладилник в продължение на една седмица. 
 
Според учените тези зеленчуци биха били по-полезни, когато са замразени или консервирани, в сравнение с пресния им вид, съхраняван със седмици в хладилник. 
 
Експертите обясняват, че някои хранителни вещества като витамин C всъщност са много чувствителни към излагане на въздух.