Кокосовото масло представлява растителна мазнина, която се радва на голяма популярност сред защитниците на здравословното хранене. Популярността на продукта и начинът, по който се рекламира, обаче могат да скрият някои важни особености, с които би било добре всеки от нас да се запознае. 

 

Така, например, в своята 50-минутна лекция, озаглавена "Кокосовото масло и други хранителни грешки", Карин Мишелс, директор на Института за превенция и туморна епидемиология във Фрайбургския университет, както и професор в Харвардското училище по обществено здраве, набеди известния продукт за „чиста отрова“


 

Това далеч не е първият път, когато кокосовото масло попада под ударите на здравните специалисти. "След като повишите нивото на своя холестерол, вие се излагате на риск от сърдечни заболявания", споделя за ABC News кардиологът д-р Робърт Сегал, който също така е основател на Manhattan Cardiology и съосновател на LabFinder.com. Д-р Сегал продължава, че "това, което някои хора не осъзнават, защото вместо да направят проучване, следват тенденции, е, че в кокосовото масло всъщност има повече мазнини в сравнение с маслото и свинската мас".

 

Твърдението на д-р Сегал е подкрепено и от Американската сърдечна асоциация, според която 37% от диетолозите са съгласни, че продуктът е здравословен (само за справка, кокосовото масло съдържа над 80% наситени мазнини, докато свинската мас съдържа 40%, а маслото – около 27%). 

 

NEWS_MORE_BOX

 

За тези, които са загрижени за нивата на своя холестерол, Американската сърдечна асоциация препоръчва "намаляване на наситените мазнини до не повече от 5 до 6 процента от общите дневни калории. За някой, който поема 2 000 калории на ден, това е около 11 до 13 грама наситени мазнини."

 

И все пак кокосовото масло си има своите плюсове. Според специалистите то е по-полезно върху кожата, където да служи като овлажнител, отколкото в корема, където има вероятност да причини някой сърдечен проблем. Също така е важно да се отбележи, че учени като д-р Сегал и проф. Мишелс говорят единствено за консумацията на течно кокосово масло, което съвсем естествено е претърпяло обработка, а не за кокосовия орех като плод, който съдържа благоприятни мастни киселини.