Интересен анализ прави в публикацията си д-р Джулиан Кубала в онлайн изданието Healthline, базирайки се на редовно помествани в медиите съвети относно храненето и коментари на потребители в социалните мрежи. 


Представяме Ви нейната гледната точка за някои от масовите заблуди, свързани с диетичните режими и отслабването...

 


1. От значение е само колко калории се поглъщат и колко се изразходват, що се касае до отслабването

Действително недостатъчното набавяне на калории от храненето е най-важният фактор, гарантиращ отслабването, коментира авторката, но той далеч не е единственият и достатъчен, за постигането на успешен резултат. Ограничаването в храненето не покрива необходимия диапазон от променливи, които трябва да се случат, за да се постигне трайно отслабване. На този процес влияят редица други фактори като хормонален дисбаланс, наличие на метаболитни нарушения, хипотиреодизъм, прием на лекарства, генетичен фактор, заболявания, които биха могли да компрометират дори и най-стриктния режим и усилия. Затова д-р Джулиан Кубала препоръчва да не се концентрираме единствено върху количествената страна на храните. Напротив, подобна мярка би могла да е вредна за здравето, защото обикновено се насочваме към нискокалорични храни, които де факто са и бедни на хранителни вещества – каквито са оризовите питки и яйчният белтък. Изключването на по-хранителни продукти е грешка. Включването на такива като цели яйца и авокадо например, могат да имат далеч по-голяма полза не само в здравословен аспект, но и за отслабването.


2. Мазнините са нездравословни

Категоризирането на всички мазнини и богати на тях продукти като вредни е грешка. Силното редуциране на мазнините също може да навреди на здравето. Диетите с ограничен до никакъв прием на мазнини, създават здравословни пробеми, включително метаболитен синдром, повишаване на инсулинова резистентност, стойностите на триглицеридите, което е рисков фактор за възникване на сърдечносъдови заболявания. Хранителните режими, които включват мазнини, могат да бъдат също ефективни. Тук разковничето е не да се избягват мазнините, а да има придържане към една златна среда и компетентно съставена диета в комплекс.


3. Закуската е най-важното хранене за деня

Всъщност, не при всеки човек закуската може даде добър заряд за деня и бъде здравословен фактор. Има проучвания, които показват, че пропускането на закуската може да доведе до намален калориен прием през деня. Както и обратното, че закуската позволява по-планов прием на храна през деня.


Според проучвания пропускането на закуска или нейното по-късно приемане може да допринесе за по-добрия контрол на кръвната захар и намаляване на възпалителните маркери. Същият ефект се постига, ако се закусва, но се изтегли вечерята в по-ранен час и в периода между 14-16 не се консумира нищо. Така че тук има варианти за избор според личните усещания: закуска и ранна вечеря или изместване на храненията по-късно.


4. Трябва да се храните често по малко

Този метод се препоръчва за засилване на метаболизма и отслабване, но при добро здраве честотата на храненията нямат значение, стига да се удовлетворяват енергийните нужди на организма.


При наличие на заболяване, диабет, коронарна артериална болест, синдром на раздразненото черво, както и при бременост, храненето на интервали от около 3 часа е полезно. Важно е просто да се храним редовно, а не едни път на ден за целия ден.