Фибрите са много важна част от хранителния режим. Храните, които са с богато съдържание на фибри, помагат за облекчаване на запека, понижават нивата на холестерола в кръвта, подпомагат поддържането на здравословно тегло, заедно с много други ползи. Когато обаче се прекали с консумацията им, има риск от развитие на здравословни проблеми. 
 
Има два вида фибри – разтворими и неразтворими. Прекомерната консумация на неразтворими фибри причинява проблеми със стомаха. Проблемът с повечето обогатени на фибри храни е, че те са комбинация от разтворими и неразтворими фибри. В зърнените храни количеството на неразтворимите е по-голямо, в сравнение с пресните и издушени плодове. Важно е да се намери балансът. 
 
До какви проблеми може да доведе прекомерната консумация на неразтворими фибри?
 

1. Запек

Истина е, че фибрите са полезни за облекчаване на запек, но в прекомерни количества могат да са и причина за него, особено ако консумацията на вода е малко. 
 
Макар фибрите да помагат за придвижването на отпадъчните продукти в червата, когато липсва адекватен прием на вода, това не може да се случи и се стига до запек. Затова само повишеният прием на фибри е недостатъчен, изключително важна е и консумацията на вода.
NEWS_MORE_BOX

2. Предотвратява усвояването на жизненоважни витамини

Прекалено голямото количество фибри в червата може да попречи на клетките в тях да усвоят основните минерали и хранителни вещества. Високите количества фибри в обикновено води до малабсорбция на калций, магнезий, цинк и желязо. 
 

3. Дехидратация


Ако не повишим консумацията на вода, заедно с повишения прием на фибри, можем да бъдем засегнати от дехидратация. Не бива да се забравя, че фибрите се нуждаят и от вода и когато тя е недостатъчна, може да се стигне до обезводняване на организма.