Белтъчините са изключително важни хранителни вещества, необходими на организма. Те са нужни не само за възстановяването на мускулите и за правилния растеж на косата, но също така отговарят и за други жизненоважни функции в организма. 
 
Според Центъра за контрол и превенция на заболяванията жените над 19-годишна възраст се нуждаят от 46 г протеин дневно, докато мъжете след 19-тата си годишнина – от 56 г.
 
Изварата е здравословен източник на протеин, още повече за вегетарианците, при които хранителните източници на белтъчини, са ограничени. Консумацията на извара снабдява организма с енергия и „държи глада настрана“. Една чаша съдържа около 25 г протеин
 
Друг източник е рибата тон, но едно полезно допълнение към нея са омега-3 мастните киселини. Те намаляват риска от инсулт и не само. Една консерва риба тон съдържа около 25 г протеини. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Друг вариант за набавяне на белтъчини, подходящ за вегетарианците, са тиквените семки. Те са чудесен избор в случаите, когато се появи желание за т. нар. „джънк фууд“. Те съдържат още магнезий и цинк, а освен това са нискокалорични. В половин чаша тиквени семки има 14 г белтъчини. 
 
Твърдо сварените яйца не само че добавят полезни мазнини към хранителния режим, но съдържат и витамини, които поддържат здравето на очите, косата, костите. Те са чудесен избор за закуска. Едно твърдо сварено яйце съдържа около 6 г протеини.