Пребиотичните храни подобряват храносмилането, стимулират чревния тракт и добрите бактерии. В списъка по-долу ще откриете тези, които е препоръчително да се консумират често. Включват се плодове, зеленчуци, бобови растения и някои ядки.


Сред зеленчуците с високо съдържание на пребиотици са:


Цикория и йерусалимски артишок



Коренът от цикория е богат на инулин, пребиотични влакна и антиоксиданти. Той помага за храносмилането и облекчава запека. Артишокът пък е с високо съдържание на фибри, но беден на въглехидрати. Той има нисък гликемичен индекс, което помага за поддържане нивата на кръвната захар. Консумацията му подпомага увеличаването на добрите бактерии в червата.

 

Чесън и лук

 

Чесънът е друг източник на пребиотици, насърчаващ полезните чревни бактерии, поради съдържанието си на витамин В6 и фибри. Лукът притежава антиоксидантни свойства, което спомага за храносмилането и повишаването на полезните бактерии. Тук присъства също и праз лук.

 

Бобовите растения

 

Нахут е бобово растение, което е добър избор за хора, които искат да увеличат пребиотичния си прием. Богат е на протеини, желязо, витамини от група В. Друг вид бобово растение е фасулът, който стимулира добрите чревни бактерии. Той е с високо съдържание на протеини и отличен източник на калий. Не на последно място е и лещата, която подобрява храносмилането.

 

Плодове

 

Плодовете с високо съдържание на пребиотици включват банани, ябълки, диня и грейпфрут. Бананите са полезни за червата, тъй като съдържат фибри, спомагащи за храносмилането. Ябълките имат антиоксидантни свойства, което ги прави изключително полезни за сърцето, мозъка и понижаване на холестерола. Техните пребиотични свойства подхранват добрите бактерии и се борят с вредните.

 

Динята и грейпфрутът са други богати на витамини и пребиотици плодове. Динята съдържа вода, което я прави полезна за хидратация, а грейпфрутът съдържа влакна, благоприятни за здравето на червата.

 

Зърнени храни

 

Овесът и ечемикът са полезни за здравето, тъй като притежават антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Съдържат фибри, които стимулират чревната флора. Бадемите също са естествени пребиотици, тъй като съдържат влакна, но и голямо количество калций. Други ядки с високи нива на протеини, фибри, витамини и минерали, са шам фастъкът. Той е отличен източник на пребиотици, които стимулират добрите бактерии в червата.