Ядките съдържат ценни хранителни вещества и са важен елемент от здравословното хранене. Кои ядки за какво здравословно състояние са най-полезни?

Ето какво показват изследванията по темата:

 


1. Орехи - за намаляване на холестерола

 

Преглед на 13 проучвания показва, че консумацията на 30 г орехи на ден в рамките на месец помага за намаляване нивото на "вредния" холестерол средно с 0,3 единици, например от 5,5 до 5,2 ммол/л.

 

 

Орехите са богат източник на антиоксиданти, фибри, протеини, витамини и минерали. Именно поради ценните си вещества, се нареждат на първо място сред ядките като здравословен природен продукт.

 

2. Кашу - срещу умора

 

Ядките кашу имат два пъти по-висока концентрация на желязо, отколкото мляното говеждо месо.

Желязото е необходимо за стимулиране на активността на много ензими в организма. Участва в процеса на растеж и образуването на енергия, поддържа нормалното състояние на имунната система. Дефицитът му може да доведе до прекалена умора и слаба концентрация.

 

3. Орех "Пекан" помага в борбата с настинките и грипа

 

Само пет ядки пекан, вид американски орех, съдържат около 1/6 от препоръчителната дневна доза цинк. Минералът е жизненоважен за функционирането на белите кръвни клетки, които се борят с бактериите и вирусите.

 

4. Фъстъци - за контролиране на теглото

 

Ежедневната консумация на фъстъци има положителен ефект върху храненето, потискането на апетита, енергийния разход и телесното тегло. Високото съдържание на протеини и фибри във фъстъците помага за преодоляването на глада и поддържането на формата.

 

NEWS_MORE_BOX

5. Шам-фъстък - за понижаване на кръвното налягане

 

Две шепи шам-фъстък без черупките съдържат повече калий и от банана. Това помага за контролиране на кръвното налягане, тъй като калият намалява действието на солта.

 

 

Известно е, че прекалената употреба на сол повишава кръвното налягане.

 

6. Бразилски орех - срещу рак

 

Бразилските орехи са най-богатият източник на селен сред ядките. Изследвания установяват, че високите нива на селен са свързани с намален риск от някои видове рак, например на пикочния мехур и простата.

 

7. Бадеми - за регулиране на кръвната захар

 

Консумацията на бадеми може да ограничи риска от развитието на диабет, показват изследвания.

 

 

Ядките имат високо съдържание на магнезий, който играе роля в регулирането на кръвната захар.

 

 

Учени установяват, че хранителен режим, богат на бадеми, помага за подобряване на инсулиновата чувствителност и намаляване на LDL-холестерола при пациенти с предиабет.