Спазването на диета и здравословният начин на живот са сигурен начин да се свали тегло. Има обаче специални храни, за които се твърди, че ускоряват загубата на тегло. Два такива примера са рибата и пилето.

 

Защо приготвената на скара храна е по-добра?


Приготвената на скара храна е по-малко мазна, тъй като излишната мазнина изтича от скарата. За разлика от пърженето, при печенето на скара се използва по-малко олио и масло, и повече от хранителните вещества се запазват. Рибата и месото на скара обикновено имат по-малко калории в сравнение с други пържени меса. Тъй като съдържат значително по-малко холестерол и наситени мазнини, месото от риба и пиле се счита за „по-постно“.

 

Кои са предимствата на рибата?

Неотдавнашно проучване, направено от медицинското издание Journal Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases, показва, че хората, които са яли само риба (без други видове меса) за период от осем седмици, са свалили повече тегло от тези, които не са. Хората, консумиращи три порции риба седмично, биха могли да отслабнат повече за по-кратко време.

 

Едно от най-големите предимства на рибата са, че е богата на Омега-3 мастни киселини, които човешкото тяло не може да произвежда. Омега-3 киселините облекчават възпалителните процеси и стреса, за които е известно, че могат да доведат до увеличаване на теглото.

 

Изследователи твърдят, че яденето на риба помага на хората да останат по-сити за по-дълго време в сравнение с други източници на протеин. Рибата е добра за изграждането на мускули и за поддържането на енергийните нива.

 

Не бива да се забравя, че рибата е по-беден източник на протеин в сравнение с другите меса и животински продукти. Някои видове риба имат високо съдържание на мазнини, така че трябва да се внимава каква риба се която консумира. Освен това следите от живак, които обикновено се откриват в морската риба, са опасни за хората с чувствителен  стомах. Суровата риба трябва да се избягва от бременни жени и деца.

 

Какви са ползите от пилето?

Пилето е вкусно и е любима храна в диетите за отслабване. Освен това е достъпно в сравнение с други меса. Има високо съдържание на протеин, ниско съдържание на мазнини, и е източник на витамини и минерали (витамин B6, селен, ниацин и фосфор). Всички те помагат за отслабване и за развиване на по-здраво и силно тяло. Редовната консумация на пиле може да укрепи костите, да намали апетита и да увеличи мускулната маса. Пилешките гърди се смятат за най-здравословната част.

 

За съжаление, голяма част от пилешкото месо, предлагано на пазара, може да съдържа следи от вредни химикали и други добавки, използвани за консервиране. Това често се наблюдава при замразената храна, ето защо най-добрият вариант е органичното прясно пилешко месо. Освен това кожата на пилешкото месо е богата на мазнини, затова е добре да се избягва.

 

Кое месо е по-добро?

В крайна сметка, въпреки че и двете са отличен източник на протеин, ползите от рибата са малко по-големи от пилешкото, особено когато става въпрос за съдържание на Омега-3 в него. Освен това проучванията показват, че рибата е по-здравословната опция, когато става дума за намаляване на теглото.