Краставички са нискокалорични зеленчуци, които са с богато съдържание на витамин К. Консервирани са с богато съдържание на натрий, което може да допринесе за повишаване нивата на кръвното налягане. Ако не прекаляваме с консумацията им, могат да бъдат част от балансирания хранителен режим. 
 
При консервиране киселата краставичка се поставя в разтвор от сол, оцет и подправки и се оставя да ферментира. Това променя вкуса ѝ, както и хранителната и стойност. Една кисела краставичка допринася за с ¼ чаша към дневния препоръчителен прием на зеленчуци. 
 
Друга характерна черта на киселите краставички е ниското съдържание на калории и мазнини. В една краставичка могат да се открият по-малко от 1 г мазнини и само 4 калории. Консумацията на една кисела краставичка осигурява 14 микрограма витамин К, което е 15% от дневната препоръчителна доза. 
 
Витамин К помага на кръвосъсирването след травма, а тази храна е вкусен начин да се набави това важно хранително вещество. 
NEWS_MORE_BOX
 
Недостатъкът на киселите краставички е, че са с високо съдържание на натрий, а хранителният режим, богат на този елемент, е тясно свързан с развитие на хипертония. Една краставичка съдържа 306 мг натрий, което е 13% от препоръчителния дневен прием. Затова е препоръчително да се консумират в по-малко количества. 
 
Друга препоръка за добро здраве е да се подбира видът на продукта, който е с по-ниско съдържание на натрий, а ако се приготвят вкъщи, да се ограничи солта.