Когато кръвната захар е по-висока от тази, която се счита за нормална, може да се получат някои заболявания и дори преддиабет. Има храни и напитки, които имат нисък гликемичен индекс, което означава, че те не повишават кръвната захар и могат да помогнат за избягването на скок в нивата на захарта.


Боб

Бобът има нисък гликемичен индекс, което означава, че въглехидратите се освобождават постепенно и заради това е малко вероятно той да причини повишаване на кръвната захар. Нещо повече, според проучване консумацията на порция боб ежедневно в продължение на три месеца, е понижило нивата на кръвната захар.


 

Бадеми

Ядките са богати на магнезий, мононенаситени мастни киселини, протеини и фибри, които са идеална закуска за страдащите от диабет. Те могат да помогнат за регулиране и намаляване на кръвната захар след хранене, като заедно с това предотвратяват диабет.

 

Чай от лайка

Съществуват изследвания, които показват, че чаят от лайка притежава антиоксидантни и противоракови свойства и може да помогне за регулиране нивата на кръвната захар. В проучване участниците, които пиели по една чаша чай от лайка три пъти дневно след хранене в продължение на шест седмици, показали намаляване на нивата на кръвната захар.

 

Риба

Рибата е източник на протеини, които могат да помогнат за контрола на кръвната захар, тъй като те създават чувство за ситост. Тя е и с ниско съдържание на нездравословни мазнини и е добър източник на омега-3. Сред полезните риби са сьомга, пъстърва, скумрия и риба тон.

 

Чесън

Чесънът има потенциал да помогне за регулиране на кръвната захар. Изследвания показват, че консумацията на чесън може да намали глюкозата в кръвта, така че той е сред храните, които не повишават захарта. Това се дължи на серните съединения, които понижават кръвната захар и намаляват риска от диабет. Чесънът също може да понижи кръвното налягане, лошия холестерол и триглицеридите на хората с диабет.