В сезона на вирусите и настинките е време да се започне консумирането на храни, които подобряват имунната система. Какво трябва да се яде, за да бъде тялото здраво през цялата есен и зима?

 

Нискомаслено кисело мляко


 

Нискомасленото кисело мляко осигурява протеини, калории и много калций. Киселото мляко с ниско съдържание на мазнини също е богато на витамин В12, витамин D и рибофлавин. Всички те са необходими за здравата имунна система. Освен това киселото мляко съдържа пробиотици, включително Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei и Bifidus. Тези щамове засилват имунитета и помагат както за намаляване на продължителността, така и за намаляване тежестта на настинките. 

 

Спанак


Спанакът се счита за суперхрана благодарение на високото си съдържание на фолат, витамин А, витамин С, фибри, магнезий и желязо. Хранителните вещества в спанака засилват имунната система. Максимална полза от спанака може да се извлече, ако се консумира суров или леко сварен, за да се запазят хранителните вещества в него.

 

Броколи


Порция броколи осигурява почти толкова витамин С, колкото и портокал. Благодарение на високото съдържание на витамина, се засилва имунната система. Зеленчукът е богат още на бета-каротин, калий, магнезий, цинк и желязо. Съдържа и витамини от група В, включително В1, В2, В3 и В6. Това богатство от хранителни вещества подобрява функциите на имунната система, така че тялото да се предпази от вирусите и настинките.

 

Чесън


Чесънът е възхваляван от векове заради свойствата му да подсилва имунитета. Той притежава антибактериални, антивирусни и противогъбични свойства. При евентуална настинка, консумацията на чесън съкращава продължителността ѝ. Този ефект се дължи и на активната съставка в чесъна – алицин.

 

Пилешка супа

 

Пилешката супа може да се хапва както за превенция от вируси и настинки, така и в момента на боледуване. Причината пилешката супа да е толкова ефикасна е, че съставките в нея намаляват слузестите секрети и подпомагат бързото изхвърляне на бактериите от тялото. Допълнително подпомагат и зеленчуците в супата – морковите, лукът, магданозът, лимоновият сок и т.н.

 

Гъби


Гъбите са с високо съдържание на селен и витамини от група В – ниацин и рибофлавин. Те са необходими, за да се подобрят защитните функции на имунната система. Гъбите също са с високо съдържание на полизахариди, които засилват имунитета.