1. Бразилски орех

Тези ядки са богати на белтъчини, полезни мастни киселини и селен. Последният е особено важен и необходим на имунната система, за да функционира тя правилно и организмът остава способен да се справи срещу всякакви чужди „нашественици“. Изследване от 2001 г. на Университета на Северна Каролина, САЩ, показва, че при дефицит на селен в организма степента на възпалителните процеси е по-висока.

Тялото ни се нуждае от съвсем малко селен по принцип – достатъчна е само една ядка от този орех, за да задоволим дневните му потребности от микроелемента. По-големи количества селен не са полезни, напротив водят до развитието на някои заболявания, така че с бразилския орех до шепа на седмица.
 

2. Слънчогледови семки


Докато бразилският орех е абсолютна екстра за трапезата ни, слънчогледовите семки си остават за българина един от най-добрите източници на витамин Е. Той се смята за най-мощният антиоксидант, предпазвайки клетките от увреждане, остаряване и израждане. Само с 30 грама покриваме близо една трета от нуждите на организма от този витамин.

Витамин Е освен това е полезен за белите дробове. При шотландско проучване от 2003 г. се намира, че хората, чието хранене е богато на витамин С и Е се радват на по-голям капацитет на белите дробове, освен че отделят по-малко секрети и храчки.
 

 

3. Овесени ядки

Овесените ядки са известни с това, че са отлична форма на закуска осигуряваща на тялото постепенно освобождаване на енергия и зареждане за поне 4 часа напред. Какъв по-чудесен ефект от този да изпитваме чувство на ситост и липса на мисъл за хапване на нещичко?!

NEWS_MORE_BOX



Овесените ядки обаче са ценни с една особена своя съставка – бета-глюканите. Това са специфични фибри, които подпомагат понижаването на високия лош холестерол и подобряват защитните сили. Нещо повече, изследвания доказват, че бета-глюканите на овесените ядки имат принос за предпазване от инфекции на горния респираторен тракт, както и че подобряват капацитета на белите кръвни клетки, а те знаем се борят срещу болестотворните причинители.
 

* Чай

Знаем как чаша топъл чай може да успокои възпаленото гърло и облекчи напрежението в гърдите от неприятния грип или простуда, но ползите му са много повече.

 

Зеленият, белият и черният чай съдържат катехини – група антиоксиданти, които имат способността да се справят с вирусните частици. Японско изследване от 2011 г. намира, че 75% от хората, които приемат катехини по схема в продължение на 5 месеца, по-рядко се поддават на грипни инфекции.

Други научни екипи документират как катехините допринасят за подобряване на общото здравословно състояние, метаболизма и за предпазване срещу рак и сърдечносъдови заболявания.

 

Още храни срещу грип