В борбата с излишните килограми е важно да знаем кои са храните, които биха могли да помогнат. Предлагаме някои от тях:
 
Печени моркови
 
Тези зеленчуци са с високо съдържание на вода и фибри и могат бързо да заситят глада. За по-ефективно изгаряне на калории е препоръчително да се запекат. Изследователи от Университета в Арканзас, САЩ, установяват, че печените моркови съдържат три пъти повече антиоксиданти, в сравнение със суровия им вид.
 
Червено вино
 
Освен че е полезно за сърцето, червеното вино може да помогне и в борбата с наднорменото тегло.  В данните на проучване се установява, че ресвератролът потиска образуването на мастни клетки. Той е известен антиоксидант, който се намира в обвивката на гроздовите зърна. 
 
В допълнение, веществото калциев пируват, което естествено се открива в червеното вино, помага за изгаряне на повече енергия. Все пак консумацията трябва да бъде с мярка.
 
Тиква
 
В количеството от една чаша нарязана тиква могат да се открият 46 калории и 3 г фибри. Тиквата е и отличен източник на антиоксиданта бета-каротин, който помага срещу оксидативния стрес и възпалителните процеси в организма. Те се свързват и с повишено съхранение на мазнини
NEWS_MORE_BOX
 
 
Нахут
 
Количеството от половин чаша нахут осигурява около 40% от необходимия протеин за деня, както и 70% от дневната доза фибри. Това помага за стабилизиране нивата на кръвната захар, както и за контрола на апетита, което предотвратява преяждането.
 
Този продукт също така е и полезен източник на здравословните ненаситени мазнини. От данните на австралийско проучване от 2009 г. става ясно, че участниците, които консумират по-големи количества ненаситени мазнини, имат по-нисък индекс телесна маса и по-малко мазнини в областта на корема.