Възпалението, когато е краткосрочно, не е нещо лошо. То се получава, когато имунната система „изпрати“ белите кръвни клетки на мястото, където има инфекция или травма. Резултатът е поява на болка и оток, което е признак на излекуване.

 

Когато възпалението придобие хроничен характер се създават условия за развитие на други заболявания – от Синдром на дразнимото черво до сърдечносъдови заболявания и диабет.


 

Много фактори могат да доведат до хронично възпаление, но този, върху който имаме най-голям контрол, е хранителният режим. За да се предпазим, е важно да знаем кои са храните, които причиняват възпалителни процеси.

 

„Растително“ олио

 

Рафинираните растителни масла за готвене, които понякога са обозначени като „растителни“, са силно концентрирани източници на омега-6 мастни киселини. Важно е да консумираме тези есенциални мазнини, но според данни на експертите в областта на храненето консумираме много големи количества от тях и в същото време недостатъчно от омега-3 мастни киселини.

 

Това е от значение, тъй като организмът използва тези мазнини, за да формира хормони. Докато хормоните, които са извлечени от омега-3 мастните киселини, са противовъзпалителни, тези от омега-6 имат обратното свойство – провокират възпаление.

NEWS_MORE_BOX

 

Червено вино

 

Умерената консумация е полезна против възпалителните процеси в организма. Под „умерени количества“ се разбира 30 мл консумация за жените и 60 мл за мъжете 2-3 пъти седмично.

 

В случаите, когато се прекали, се повишават и нивата на протеина индикатор за развитие на възпаления.

 

Червено месо

 

Подобно на червеното вино, консумацията на малки количества червено месо е от полза за организма, тъй като то е източник на протеини, заедно с витамини от B-групата, цинк, желязо и други важни хранителни вещества. Освен това, то е източник на наситени мазнини, които повишават риска от възпаления.