Храната, която консумираме, се отразява на микробиома в червата ни, което впоследствие влияе на благосъстоянието на цялата екосистема в организма. 
 
Здравето на червата е много важно, тъй като се свързва и с настроението, поведението и психичното здраве. Обикновено това означава разнообразен набор от полезни бактерии, които държат „лошите“ бактерии настрана. 
 
Правилното хранене може да бъде трудна задача, когато ни изглежда, че храните, които са безопасни, всъщност не са вкусни. Ето някои храни, които отговарят на посочените критерии...
 
Сирене. По време на скорошно проучване става ясно, че прясното сирене и меките сирена могат да бъдат цяла съкровищница от пробиотици. 
 
Кисело мляко. Подобно на сиренето, киселото мляко също съдържа пробиотици, които подпомагат „добрите“ бактерии в червата, допринасяйки за повишаване киселинността на средата. По този начин се ограничават вредните ефекти от „лошите“ бактерии. 
 
Пуканки. Фибрите са ценни за бактериите в червата, затова е важно да консумираме храни, които съдържат високи количества фибри. Освен плодове, зеленчуци и ядки, към хранителния режим спокойно можем да добавим и пуканки. В количеството от 3 чаши пуканки могат да се открият 3,6 г фибри. 
NEWS_MORE_BOX
 
Кафе. Оказва се, че консумацията на чаша кафе сутрин може да бъде от полза за разнообразието от чревни бактерии. Друга напитка, която може да постигне същия благоприятен ефект, е виното
 
Релаксиращи чайове. Специалисти установяват, че стресът може да има негативно влияние върху чревните бактерии, затова е важно да бъдем спокойни през възможно най-голяма част от времето си. 
 
Консумацията на определени чайове може да ни помогнат да се отпуснем. Такъв пример са съдържащите лайка, мента и маточина.