Метаболизмът ни след 40-годишна възраст изисква по-внимателен подбор на храните, които консумираме. Вече не е така нужно те да ни зареждат с енергия, колкото с полезни и ценни нутриенти, които да помагат за овладяването на нежеланите процеси в тялото и забавят стареенето.

 

(Към първа част на материала)


 

8. Лукът е богат на антиоксидантния витамин С, витамини В, които подпомагат метаболитните процеси в организма и калий, който е от значение за регулирането на кръвното налягане. 
9. Знаете ли какво е едамаме? Прилича на зелен фасул, но не е боб, а соя. Също като зеления фасул едамаме е нискокалорична храна и половин купа съдържа по-малко от 100 ккал. Богат е на фолат (витамин В9), витамин А и С, както и на калий. 
10. Чиа – тези семена са богати на фибри, омега-3, магнезий и растителни протеини. Чията е благоприятна с това, че поема вода и като храна дава усещане за засищане. 
11. Киноа – също създава усещане за засищане и осигурява полезни за червата фибри.
12. Боб – зърната му предоставят фолат, желязо и полезни фибри. Тъмните сортове предоставят по-високо концентрация на антиоксиданти и фитонутриенти. 
13. Зехтин Екстра Върджин – това е зехтин, който е най-богат от гледна точка съдържание на ненаситени мазнини, които имат противовъзпалителен ефект. Зехтинът е един от продуктите, който възпрепятства старостта отвътре. Ако държим на сърцето си, а след тази възраст трябва все повече – салатата ще си я поднасяме със зехтин. 
14. Моркови – полезни са заради калия, фибрите, витамин К и бета-каротина. На последния се дължи цвета им, а в огранизма ни полезния за имунитета и зрението ефект. Бета-каротина се превръща във витамин А. Витамин А е изключително ценен за хората на възраст над 40 години.
15. Броколи – богати са на антиоксиданти, фитонутриенти и витамините С, А и В6. Всички те са ценни в борбата на организма с раковите клетки, при диабет, сърдечносъдови заболявания, болест на Алцхаймер и хронични разстройства, които неизбежно настъпват с напредването на възрастта.
16. Чушки – смята се, че портокалът е най-добрият източник на витамин С, но чушките определено са по-богати на витамина. Витамин С е важен не само заради укрепващата му роля за организма, но и заради синтеза на колаген, благодарение на който кожата е опъната и еластична.
17. Домати – освен че и те са добър източник на витамин С, съдържат и калий и цинк, което ги прави подходяща храна срещу инфекции и за здраво сърце. В тях има ликопен – каротеноид, който намалява риска от развитие на хронични заболявания. 
18. Сладки картофи – по-полезен източник на въглехидрати са, тъй като заедно с тях предоставят ценни фибри, магнезий, калий и витамините С и А.