Допаминът е невротрансмитер, по-известен като хормон на щастието, и има ключова роля по отношение на мотивацията, усещането за удоволствие и емоционалния отговор. Дефицитът на допамин може да доведе до развитие на болест на Паркинсон и повишава податливостта към пристрастяване и депресия. Ето как можем естествено да повишим нивата на „щастливия“ хормон...
 
Да намалим калориите
 
Небезизвестен е фактът, че приемът на по-малко калории може да повиши шансовете за по-дълъг живот. Това може да окаже влияние и върху секретирането на невротрансмитера допамин
 
Зелен чай
 
Топлата напитка носи редица ползи за здравето, като една от тях е повишаване нивата на серотонина – ключов невротрансмитер за чувството за благополучие. Той също така увеличава и допамина в мозъка
 
Куркума
 
Тази подправка действа ефективно като антидепресант. По време на лабораторни проучвания е доказано, че количеството между 10 и 80 мг куркума повишава серотонина и допамина. Като превантивна мярка срещу развитие на депресия, е препоръчително редовно да добавяме куркума към хранителния режим.
NEWS_MORE_BOX
 
Женшен
 
Според данни на проучвания панакс женшенът има свойството да обърне ефектите на стреса и да повиши концентрацията на допамин в мозъка
 
Банани 
 
Зрелите банани са изключително ефективни за подобряване на настроението и чувството за благополучие. Нивата на допамина в тези плодове са около 2,5 – 10 мг за порция от 100 г. Друга полза за здравето, което бананите предоставят, са мощните антиоксидативни свойства
 
Кафе
 
Ниските дози кофеин подпомагат допаминергичната невротрансмисия като се стимулира синтеза на допамин. Не бива да се прекалява с консумацияра на кофеин, тъй като в прекомерни количества ефектът може да бъде обратен.