Малините са изключително ароматни плодове, които снабдяват организма с доза хранителни вещества. Някои от тях са фибри, антиоксиданти и витамини от група В. Съдържат също големи количества магнезий, калий, мед, фолиева киселина, желязо и манган. Те могат да бъдат консумирани като плод или да се приготвят под формата на сок, а защо не и като вкусен плодов десерт.

 

И така, защо е важно да се консумират малините? Първо, те забавят стареенето, тъй като са обогатени с антиоксиданти, които вършат чудеса с кожата. Хапването на малини също се отразява положително върху фините линии и бръчките, както и върху другите несъвършенства по нея. Консумирането им намалява също негативните ефекти от слънчевите лъчи. Благодарение на витамин С в тях се предотвратява рак на кожата. Витаминът играе важна роля и за намалява на петната заради възрастта. Порция малини осигурява над 50% от минималната дневна доза витамин С.


 

Добавянето на малините към ежедневното меню може потенциално да предотврати увреждането на мозъка и да намали ефектите от загубата на паметта, както и други проблеми, свързани със старостта. В допълнение, малините съдържат флавоноиди, които допълнително спомагат за намаляване на риска от загуба на паметта, но същевременно подобряват настроението и координацията. Консумирането на малини се препоръчва за профилактика срещу болестта на Алцхаймер и Паркинсон.

 

Редовното консумиране на малини също подобрява имунитета. Те съдържат фитохимикали, които укрепват имунната система и предотвратяват отслабването ѝ. Така се предотвратява и рискът от различни имунни заболявания. Това се дължи също на противовъзпалителните им свойства. Благодарение на тях се възпрепятства увреждането на клетъчната мембрана и се намалява рискът от сърдечни заболявания.

 

Малините също са богати на съединение, известно като елагинова киселина, естествен антиоксидант, който повишава здравето на стомашно-чревния тракт и намалява възпалителните процеси в червата. Фибрите, намиращи се в тези толкова вкусни и ароматни плодове, също подобряват храносмилането, тъй като повлияват положително на добрите бактерии в червата. 


Тъй като са с ниско съдържание на захар, може да се консумират редовно, без да повлияват килограмите и нивата на кръвната захар. Нещо повече – консумацията на малини дори е свързана с намаляване на риска от диабет.