Един средно голям картоф съдържа 164 калории, 0,2 г мазнини, 0 г холестерол, 37 г въглехидрати, 4,7 г диетични фибри и 4,3 г протеин. Същата порция осигурява 2% от дневната нужда от калций, 51% витамин C, 9% от необходимото за деня желязо, 30% витамин B-6, 12% магнезий и 25% от необходимата дневна доза калий. Картофите доставят на организма още фосфор, ниацин, фолиева киселина, холин и цинк. 
 
За разлика от обработеният вид като чипс и пържените картофки, необработените картофи съдържат малки количества натрий, които се равняват на по-малко от 1% от необходимата дневна доза. 
 
В картофите може да се открие още и съединението алфа-липоева киселина, което помага на организма да преработи глюкозата в енергия. Според данните на няколко проучвания това съединение има потенциала да предостави защита срещу ретинопатия при диабетици и помага за запазване на мозъчната и нервна тъкан.  
 
Кварцетинът – флавоноид, който се намира в обвивката на картофите, има мощни противовъзпалителни и антиоксидантни свойства, които защитават организма от клетъчни увреждания. 
NEWS_MORE_BOX
 
Благодарение на желязото, фосфора, калция и цинка, консумацията на картофите допринася за изграждане и поддържане на структурата и силата на костите. Желязото и цинкът също така имат и решаваща роля по отношение на образуването и „узряването“ на колагена
 
Макар фосфорът и калцият да са важни за костната структура, балансът между тези два елемента е необходим за правилната минерализация на костите. Консумацията на прекомерно количество фосфор в комбинация с малко калций, може да доведе до загуба на костна маса
 
Холинът, който също се намира в картофите, помага на съня, движението на мускулите, ученето и паметта. Той е от полза и за поддържане на структурата на клетъчните мембрани, подпомага предаването на нервни импулси, облекчава и хроничните възпаления.