Ново проучване, публикувано в списание “Nutrition and healthy aging”, изследва ефекта от диетата 16:8 при възрастни хора с наднормено тегло. Наречена е така, защото се състои от 16 часа пост дневно и 8 часа хранене по избор.


Установено е, че тялото ни не може да преработи храната само за няколко часа и вследствие на това я превръща в мазнини. Принципът на хранене, който предлага диетата се състои в това да се храним само в интервал от осем часа. Препоръчително е това да става в часовете между 10 и 18 часа.

 


През останалото време може да се консумира само вода или безкалорийни напитки.

 

За да проучи подробно ефекта на диетата, д-р Криста Варади, изследовател в катедрата по кинезиология и хранене в Илинойския университет в Чикаго, и екипът ѝ наблюдават 23 доброволци на възраст над 45 години с наднормено тегло в продължение на 12 седмици.

 

Заключението им сочи, че средно участниците са консумирали около 350 калории по-малко, загубили са около 3% от телесното си тегло и кръвното им налягане се е понижило.
 

NEWS_MORE_BOX

 

Друго предимство на диетата е, че при нея не се гладува. В тези 8 часа, може да ядем, всичко, което поискаме. Но специалистите съветват все пак храната да бъде по-здравословна. Нещо повече, не е задължително да сме подложени на диетата постоянно. Достатъчно е да я спазваме само няколко дни в седмицата.

 

Въпреки че с тази диета, свалянето на килограми е по-бавно, много по-малко вероятно е да се откажем бързо от нея, тъй като не сме ограничени в избора на храна, както е при повечето популярни режими.

 

„Когато става въпрос за сваляне на тегло, хората трябва да намерят какво работи при тях, защото дори минималните успехи могат да доведат до подобрения в метаболизма“, казва д-р Варади.