Мястото на оформяне на мастните депа може да ни даде много информация. Фигурите са различни. Едни са склонни да напрупват мазнини по корема, други по ханша и бедрата, трети по ръцете. Това много зависи от наследствения фактор и типа метаболизъм. Несъмнено липсата на движение на определена част на тялото, отнема от естетичния й вид. Влияние оказва и възрастта. Според специалисти обаче натрупването на мазнини в определени области показва и определени нарушения в организма.

 

 

1. По корема



Известно е, че натрупване на мазнини по корема се получава от прекомерна консумация на храна, особено при предпочитание към месни и по-мазни продукти. Само, че медиците казват, че трупаме мазнини по корема, когато сме подложени на стрес.

 


При стрес организмът отделя повече кортизол, известен като хормона на стреса, който и е причина за нарастване на обиколката на талията.

 

 

За да се отървем от коремчето, ще трябва първо да се успокоим и изградим устойчивост към дразнещите фактори. Кардио-упражненията са втората стъпка, която следва да предприемем. Това е най-доброто средство да възвърнем плоския му вид, още повече че тези тренировки влияят на целия организъм и подобряват метаболизма му.

 

2. Над коляното

Мястото на тези депа налага само съобразяване на дължината на облеклото. Все пак мазнините над коляното са дразнещи, още повече, че създават усещане за тежест. Оформят се при задържане на течности в тялото. Проблемът се получава при хранене предимно с въглехидратни храни, консумация на изделия с концентрирана захар, сол и свръх прием на течности.

 


Разрешението – балансирано хранене, с превес на зеленчуци и плодове, за сметка на сладките и солените продукти.

 

 

3. Пълни бедра

Всъщност пълните бедра показват колко много обичаме сладкото и как не можем да му устоим. При свръх консумация на бързоусвоими прости въглехидрати задстомашната жлеза отделя много повече инсулин от необходимото. Резултатът от целия процес е складиране на излишната енергия в депа върху бедрата и ханша.

 


Съветът на специалистите е да се заменят бързите въглехидрати, т.е. продуктите, съдържащи концентрирана захар, с полезните сложни и бавноусвоими въглехидрати. Такива са в пълнозърнестите храни, зеленчуците и плодовете.

NEWS_MORE_BOX

 

4. Вътрешната страна на бедрата, ръцете и гърдите

Повече натрупвания по вътрешната част на бедрата, горната част на ръцете и гърдите, насочват за излишък на женския полов хормон естроген.

 


Приемът на противозачатъчни таблетки или хормоно-заместителната терапия също водят до мастни натрупвания по тези места.

 

5. „Любовните дръжки“


Мастните натрупвания над колана на панталона или полата, според специалисти, в някои случаи показват нарушена функция на щитовидната жлеза. При симптоми на честа умора, нервност, зиморничавост, може да се планира консултация с ендокринолог и се направи скрининг на щитовидните хормони.

 

 

Възможно е проблемът да се дължи на по-висока доза прием на соли на тежки метали. Такива могат да се съдържат в пастата за зъби, питейната вода.
Прочистването на организма и приемът на антиоксиданти е начин да се реши проблемът.