Преяждането, най-общо казано, е консумация на по-големи количества храна, в сравнение с енергията, която можем да изразходваме. Когато загубим контрол върху консумацията на необичайно големи количества храна, може да се говори за склонност към преяждане. Епизодите на неконтролируемо ядене могат да бъдат симптом на компулсивно преяждане
 
Размерът на стомаха е с размер колкото юмрука ни. И когато го „натъпчем“ с прекомерно количество храна, той се разширява отвъд естествения си капацитет, което неизменно предизвиква чувство на тежест и дискомфорт. 
 
Когато храната е вкусна, ние често не просто преяждаме, но и се храним с бързи темпове. Това води до поглъщане и на повече въздух, резултатът от което е хълцане и оригване. Газираните напитки също могат да доведат до оригване. Разширеният стомах може да притисне белия дроб, което да причини задух
 
Препълненият стомах затруднява и затварянето на клапата, която го разделя от хранопровода. Това е причина за връщане на съдържанието от стомаха в хранопровода, а резултатът е чувство на парене в областта на гръдния кош. Състоянието е познато като стомашни киселини
NEWS_MORE_BOX
 
 
Храната, която консумираме, остава в стомаха от няколко минути до няколко часа, в зависимост от вида и количеството ѝ. Така например сравнително малка порция храна с умерен прием на течности отнема около 2 - 3 часа, за да напусне стомаха. При големи количества храна с високо съдържание на мазнини, усвояването може да отнеме между 6 и 8 часа. 
 
Изконсумираната храна постепенно преминава в тънките черва, където се обработва в продължение на няколко часа. 
 
Преяждането се отразява върху органи като стомаха, жлъчния мехур, черния дроб, бъбреците, сърцето и др. След обилно хранене организмът трябва да работи по-усилено, за да се справи с натоварването.