Забавянето на метаболизма с възрастта изисква с всяка година след 30-годишна възраст да налагаме промени в хранителния си режим, с които да забавим неизменното отлагане на излишни килограми.

 

Ново изследване обаче показва, че организмът ни с напредване на възрастта реагира към храната по начин, който далеч надхвърля натрупването на прекомерно тегло. Учени от университет в Ню Йорк разкриват, че определени храни започват да влияят по различен начин на менталното ни здраве след 30-годишна възраст.


 

Промените са и в позитивен, и в негативен аспект.

 

Установено е например, че след 30-годишна възраст кофеиновите напитки и храните с висок гликемичен индекс, съдържащи прости захари, влияят негативно на настроението ни и може да отключат тревожност или да засилят изявите й.

 

От друга страна, навлизането в по-зряла възраст изостря чувствителността ни към дефицити на допамин или серотонин в мозъка. Затова след 30-годишна възраст настроението ни лесно се подобрява след консумация на месо, бобови култури, ягоди, череши и други храни, които повишават нивата на тези невротрансмитери в организма.

 

За позитивното влияние на консумацията на някои храни след 30-годишна възраст говори и фактът, че влиянието на антиоксидантите от храната постепенно се засилва след този възрастов период. Така приемът на храни, богати на антиоксиданти, започва да носи много по-отчетливи ползи за неутрализиране на свободните радикали в организма.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Това е много позитивен ефект, тъй като интензивността, с която се формират свободните радикали и негативното им влияние постепенно се засилва с напредване на възрастта.

 

Една от областите на здравето, върху която свободните радикали оказват най-негативен ефект след 30-годишна възраст, е мозъчната дейсност и емоционалното здраве. Така повишената консумация на антиоксиданти с храната и намаляването приема на захарни изделия може да помогне за трайно поддържане на позитивните емоции и по-лесно неутрализиране на тревогите и последствията от стреса.

 

Характерно е, че след празничните периоди хората над 30-годишна възраст стават по-податливи на негативни емоции. Така хранителен режим, ориентиран към храните, които ще възстановят емоционалния им баланс, може да помогне доброто настроение от празниците да се задържи за по-дълго.