Често по време на празниците в края на годината и поредицата от имени дни през януари се случва да прекаляваме с храната, което води до качване на килограми, умора и понижен тонус.

 

Не губете надежда, ако не сте успели да се храните умерено по време на коледните празници! Има начин да се насладите на богатата новогодишна трапеза, без да преяждате.


 

Заради пандемията много от обичайните празнични събития няма да се случат, което дори ни дава възможност да посрещнем новата година по един по-здравословен начин.

 

Специалисти по хранене споделят за Helthline.com своите съвети как да подходим към храненето през празничния сезон, които могат да останат с нас и през цялата година.

 

Хапнете преди да отидете на гости

 

Никога не отивайте на гости гладни. Добре е да хапнете нещо леко, което да включва протеини. Протеините помагат за балансиране на кръвната захар, което ще ви предпази от това първо да посегнете към сладкишите на масата.

 

Пийте вода преди хранене

 

Поддържането на хидратацията е жизненоважно, за да се избегне преяждането, защото често бъркаме жаждата с глад. Изпийте чаша вода преди да седнете на масата и това ще ви помогне да не прекалявате с храната.

 

Хранете се съзнателно

 

Хранете се бавно и съзнателно, като мислите за храната. Обърнете внимание на нейния вид и аромат, насладете се на нейния вкус, помислете за нейния произход. Когато гледаме телевизия, филм, телефона си или сме погълнати от разговор, има опасност да се храним несъзнателно, при което често се стига до преяждане и болки в стомаха.

 

Станете от масата леко гладни

 

Правете си почивка между отделните ястия и не бързайте с десерта. Отнема около 20 минути на мозъка да ни каже, че стомахът ни е пълен. Ето защо почивката между отделните порции може да помогне за предотвратяване на преяждането.

 

Опитвайте от всичко по малко

 

Не количеството на храната, а нейният вкус ни носи удовлетворение. Имайки това предвид, опитайте по малко от различните ястия и се насладете на вкуса им. По-малкото количество храна ни предпазва от тежест в стомаха и ни дава възможност да опитаме повече екстри без да се стига до преяждане.

 

Спортувайте за забавление

 

Спортовете на открито като колоездене, тичане, каране на ски или походи сред природата са чудесен новогодишен подарък. Раздвижете тялото си, за да се почувствате по-добре, а не за да отслабнете. Това ще ви помогне да проясните мисълта си, да си възвърнете енергията и да се освободите от стреса. Разходката навън след хранене е чудесен финал на празничната трапеза. В случай, че нямате възможност да излезете, винаги можете да потанцувате и да си направите караоке в хола!