Когато става дума за алкохол, има някои избори, които са здравословни в по-голяма степен. Алкохолът е с високо съдържание на калории и няма никаква хранителна стойност. Мнозина твърдят, че изключение от това правило е качественото червено вино, тъй като в него се съдържа ресвератрол. Това е флавоноид, за който има данни, че може да повиши нивата на „добрия“ холестерол в кръвта, което подпомага сърдечната функция и укрепва имунната система
 
Специалисти дават някои съвети за „умна“ консумация на алкохол...
 
По отношение на червеното вино, ключово е „качеството“ - да харчим повече и да консумираме по-малко. При червеното вино колкото по-дълбок е цветът, толкова по-високо е количеството на антиоксиданти в него. 
 
За тези, които не са почитатели на виното, спиртните напитки също са добър вариант. Тези алкохолни напитки са получени с дестилация, а не с ферментация, което означава, че няма нужда да се добавя захар и вкусът им не е сладък. По този начин се избягва натрупването на захар в организма. 
 
Някои алкохолни напитки като бира и водка могат да се отразят на хората, които имат проблеми с храносмилането. Консумацията на какъвто и да е алкохол „изчерпва“ полезните бактерии в червата, които са необходими за храносмилането, имунитета и регулиране на настроението
NEWS_MORE_BOX
 
 
Препоръчителна е консумацията на неподследени алкохолни напитки. Изборът на най-сухата и най-малко сладката алкохолна напитка е най-добрият избор за намаляване на приема на захар
 
Ето и още няколко съвета:
  • Шампанското или сухите бели вина съдържат по-малко захар, в сравнение с червените или белите вина.
  • Уиски, водка, джин и ром съдържат малко захар, когато се консумират без разредител.
  • Бирите, десертните и подсладените вина и брендито – всички те съдържат захар.