Консумацията на яйце сутрин помага за регулиране на апетита през деня - повече, отколкото зърнените култури, сочи ново изследване.

 
Оказва се, че хората, които хапват яйца на закуска, показват по-малко признаци на глад, отколкото консумиращите зърнени храни.
 
Според учените яйчните протеини са по-ефективни за запазване на чувството на ситост, отколкото съдържащите се в пшеницата.
 
Хората, които се стремят към намаляване на излишните килограми, трябва да обърнат внимание на вида протеини, приемани чрез храната, а не толкова на консумираното количество, съветват експертите. Те все пак отбелязват, че са необходими повече изследвания по отношение на тази стратегия за загуба на тегло.
 
В средно голямо яйце се съдържат около 70 калории, 6 г протеини, 5 г мазнини и 186 мг холестерол.
 
Изследването показва, че хранителният режим с по-високо качество на протеини благоприятства контролирането на апетита, засилва чувството на ситост, което води до по-стриктно спазване на диетата за отслабване и постигането на успешни резултати, обобщават експерти от биомедицинския изследователски център Пенингът в Батън Руж, щата Луизиана.
 
Учените проследяват 20 души, страдащи от наднормено тегло или затлъстяване. В продължение на седмица закуската на доброволците включва яйца или зърнени култури, а обядът – тип шведска маса.  
 
В сравнение с консумиращите зърнени храни, хапващите яйца сутрин имат по-добър контрол върху апетита си и не преяждат при следващото основно хранене, показват резултатите. Тази група участници има и по-ниски нива на хормона грелин, стимулиращ апетита, и по-високи нива на хормона PYY3-36, който сигнализира за ситост.