Яйцата са суперхрана, която е източник на протеини, но и на витамини и хранителни вещества, от които тялото се нуждае. Яйцата съдържат витамини от група В, които са необходими за превръщане на храната в енергия. Белтъкът съдържа витамин В2 и В3, а жълтъкът – В5, В6, В12, както и фолиева киселина. Яйцата са добри източници и на витамин D, E, K, калций, цинк и селен.

 

Яйцата предпазват от сърдечносъдови заболявания


Яйцето е богато на селен, мощно противовъзпалително вещество. Дефицитът на минерала е свързан с намален риск от някои сърдечносъдови заболявания.

 

Яйцата са добър източник на холин

Холинът е необходим за някои важни физиологични функции като метаболизъм, неврологично развитие, мускулен контрол и др. Едно средно яйце съдържа приблизително 100 мг холин.

 

Яйцата са полезни за очите

Яйцата и най-вече жълтъците съдържат антиоксидантите лутеин и зеаксантин, които предпазват очите от заболявания. Те са ефективни и за предотвратяване на дегенерация на макулата. Яйцата са също с високо съдържание на витамин А, чийто дефицит е свързан с отслабване и дори загуба на зрението.


Яйцата засищат стомаха за дълго време

Яйцата са богати на аминокиселини, но също и зареждат тялото с енергия. Едно средно яйце съдържа приблизително 75 калории. Проучвания показват, че хората, които ядат яйце за закуска, се чувстващ заситени за по-дълго време и имат по-високи нива на енергия, като също консумират по-малко калории през деня. 

 

Яйцата намаляват риска от рак на гърдата

За да се предотврати образуването на раковите клетки, в диетата трябва да се прибавят яйца. Холинът, който те съдържат, е свързан с намален риск от рак на гърдата. Други проучвания също показват, че жените, които консумират по-малко от две яйца седмично, са с по-голям риск от развитие на заболяването.

 

Яйцата са полезни и за костите

Те съдържат витамин D, който е от съществено значение за здравето и силата на костите и за предотвратяване на рахит и остеопороза. Витаминът също е необходим за абсорбирането на калций, който поддържа оптималното здраве на костите.