Хапването на ягоди помага за забавянето на процесите на стареене. Вкусният плод има и протективен ефект срещу ракови заболявания, установяват испански и италиански учени.

 


Ново изследване показва, че консумацията на ягоди има благоприятно въздействие и увеличава нивата на антиоксиданти в кръвта.


 


По-високите нива на антиоксиданти са полезни в борбата с ефектите от оксидативния стрес, с процесите на стареене и намаляват рисковете от развитието на заболявания като рак, диабет и сърдечни заболявания.

 


В изследванията участват 12 здрави доброволци, които се хранят с половин килограм ягоди в рамките на 2 седмици.

 


Учените взимат кръвни проби от участниците след 4, 8, 12 и 16 дни, и месец по-късно.

 


Резултатите са категорични – редовното хапване на ягоди повишава нивата на антиоксидантите в кръвта и предлага защита на червените кръвни клетки от хемолиза.

 

 

NEWS_MORE_BOX


Силата на ягодите се намира във високите нива на фенолни съединения, като флавоноиди, известни с антиоксидантните си свойства, подчертават учените от Политехнически университет, Марка, Италия и Университета в Гранада, Испания.

 


Ягодите са важна част от здравословното и балансирано хранене и следва да бъдат един от петте вида плодове, които трябва да консумираме всеки ден, споделя водещият автор на изследването, д-р Маурицио Батино от италианския Политехнически университет.

 


Тялото има богат арсенал от различни антиоксидантни механизми, които действат на различни нива. Те могат да бъдат клетъчен инструмент, „ремонтиращ“ окисления генетичен материал, или молекулите, произведени от самия орган или консумирани чрез храната, които неутрализират свободните радикали, казва д-р Хосе Луис Куилес от Университета в Гранада.  

 


Полезните вещества намаляват оксидантния стрес, който се среща при сърдечно-съдови заболявания, рак, диабет и дори при физиологични процеси като раждане, стареене, физическо натоварване. Антиоксидантите дават защита на организма като се борят с реактивните кислородни видове, свободните радикали.

 


Когато нивото на окисляване надвишава тази антиоксидантна защита, се появява оксидантен стрес, пояснява д-р Хосе Луис Куилес.

 


Изследователският екип подготвя и анализ - имат ли ягодите подобни ползи при по-ниска консумация, например по 150-200 г дневно, както и кои сортове съдържат най-много антиоксиданти.