Редовното хапване на този изключително здравословен плод води до повишаване на имунната система. Това се дължи на високото съдържание на витамин С, който има антиоксидантни свойства, защитаващ клетките от бактерии и вируси. Проучвания дори показват, че консумацията на грейпфрут помага за по-бързото възстановяване от обикновената настинка. 

 

Оказва се и, че много други витамини и минерали, открити в грейпфрута, са в полза на имунитета. Това са витамин А, който предпазва от възпалителни процеси и няколко инфекциозни заболявания. Грейпфрутът осигурява също малко количества витамини от група В, цинк, мед и желязо, които също стимулират имунната система.


 

Грейпфрутът съдържа мощни антиоксиданти, които осигуряват и други ползи за здравето, включително намален риск от няколко заболявания. Освен витамин С, който е антиоксидант, в плода присъстват бета-каротин, намаляващ риска от хронични заболявания като сърдечни заболявания, рак и очни проблеми като дегенерация на макулата. 

 

Известен антиоксидант е и ликопен, който предотвратява развитието на някои видове рак като рак на простата. Има също и флавоноиди, притежаващи противовъзпалителни свойства. Благодарение на тях се намалява кръвното налягане и нивата на лошия холестерол. Този ефект е в резултат и от високото съдържание на калий в грейпфрута. 1/2 от плода осигурява около 5% от дневните нужди калий. Фибрите в него също подобряват сърдечното здраве.

 

Консумацията на грейпфрут дори може да намали риска от камъни в бъбреците. По-големите камъни причиняват запушване на отделителната система, а това води до болки. Най-честият срещан вид камъни в бъбреците са камъните с калциев оксалат. Лимонената киселина, намираща се в грейпфрута, ефективно предотвратява получаването на камъните и също така подпомага изхвърлянето им от тялото. Лимонената киселина в плода още увеличава обема и pH на урината, като създава среда, по-малко благоприятна за образуване на камъни в бъбреците.


И не на последно място, грейпфрутът е подходящ за хората, които не искат да качват килограми, тъй като той контролира апетита. Благодарение на фибрите в него, се увеличава времето за храносмилане и усещане за ситост за по-дълго време. Грейпфрутът съдържа много вода и малко калории, което също допринася за загубата на тегло.